tisdag 28 juni 2016

Man kan inte få allt ..



.. man önskar sig. Och egentligen var det väl både elakt och missunnsamt att önska att Sverige skulle misslyckas med att få en plats i FN:s säkerhetsråd.

Så det är väl bara att bita i det sura äpplet och gratulera Margot och Stefan till det de ser som en "bragdseger".

Själv hämtar jag glädje ur gårdagens match mellan Island och England. DET är vad jag kallar en bragdseger .. OCH .. resultatet av ett bra ledarskap. Där kan vår regeringen lära sig ett och annat om sammanhållning, laganda samt tacksamhet och gemenskap med "fansen".

Men att få ingå i det lag som vann i FN är för mycket begärt, det har jag förstått vid det här laget. Det är ju mycket roligare att sprida de "svenska värderingarna" globalt än nationellt, så klart. 

Sådana som jag får väl visa tacksamhet och solidaritet  genom att stå för notan när den kommer.

Det ska bli spännande att se hur stor den blir och hur mycket dricks som spenderats på dem som levererat resultatet.


6 kommentarer:

  1. Bara den värdelösa Margot är där(new york) och inte här under resten av mandatperioden. Sverige har ingenting att tillföra vare sig säkerhetsrådet eller något land förutom dumheter. Svenska politiker o journalister kan betecknad som dumhetens kärna.

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Jag ser fram emot Wallströms uttalanden innan hon förses med ett undanskuffat kontor, inga egentliga arbetsuppgifter samt press-sekreterare (läs: munkavle).

    Eller har hon utvecklats, lärt sig av sina misstag, och vässat sitt tänkande och sitt diplomatiska ordförråd?

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att jag inte var ensam om att önska att "Sverige" (läs de vanliga roffarna) inte skulle lyckas bli invalda. Jag blev besviken när jag hörde nyheten, men det är bara att svälja.
    Önskar att alla Remainare också skulle klara av det. Att svälja och gå vidare alltså.

    SvaraRadera
  4. Byggde denna politiska triumf absolut helt säkert inte på att man KÖPTE sig röster? Det är helt uteslutet att man bara helt sonika gick & "inhandlade" det stöd man behövde? Men så "sjaskiga" kan väl inte svenska regeringars politiska segrar vara, det är väl uteslutet det..?

    SvaraRadera
  5. När ljuger politiker? Varje gång de säger något.

    SvaraRadera
  6. Hellre en frispråkig och rättfram Margot Wallström i Säkerhetsrådet än en självgod och lismande Carl Bildt som kröp för det maktfulla USA och sprang dess ärenden världen över, en riktig streber i maktens korridorer.

    Och jag ser hellre en Stefan Löfvén som representerar Sverige än en Fredrik Reinfeldt som likt Bildt också gjorde sig till lakej för överhögheten i EU och USA. Sverige ska inte agera springsjas.

    SvaraRadera