fredag 25 december 2015

Att namnge en katt ..

 .. är knepigt som katten, enligt T S Eliot.

Att ge namn åt en katt, det är knepigt som katten.
Det finns inte många som duger till de´!
Man grubblar sig tokig av grubbel om natten.
ETT namn är för lite. En katt vill ha TRE!

Men eftersom jag fick en sedan länge efterlängtad katt från Aaron Jackson i julklapp och eftersom vi är tre i familjen så borde det väl inte ha varit så svårt.

Men det var det .. för vi upptäckte snar att det var omöjligt att kombinera vilka namn som helst, särskilt när vi var helt oense om det var en han, hon eller hen.

Misserabel, Missantropen och Trisse  .. var slutbuden. Så var så goda .. vår nya familjemedlem ..
Den Misserable Missantropen Trisshen!

För dig som längtar efter ett utrymme att fylla med is och öl finns det en tjur, med kapsylöppnare på ryggen, som redan heter Bruce the Bull Cooler .. Världens bästa kompis en stekhet sommardag bredvid solstolen. Den som hellre vill ha en förvaringsplats för dina pelargoner kan placera dem i Clarence the Cow Planter.

Jag har en vän som är stolt ägare till en av dem och även om jag inte kommer ihåg vilken, så jag har avundats henne den i flera år.


Nu har jag mitt alldeles eget oljefatshusdjur ... en storslagen, välkommen och uppskattad julklapp.

Andra plåtdjur kan du hitta här, om du behöver något att längta efter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar