söndag 14 juni 2015

Jag vet inte ..


.. hur ofta någon får höger långfinger söndertrasat av karbinhaken på den egna hundens koppel, men så ser det ut för mig just nu. Att skriva med nio fingrar ger inte direkt samma resultat som vanligt men stavningen blir stundtals väldigt intressant.

Allt beror på att Rackarkotten har fått en kompis som heter Kompis som brukar komma över och springa och brottas på vår gräsmatta. Två hysteriskt lyckliga hundar är inte direkt intresserade av sina mera stillastående ägare så när jag tog ett snabbt hopp åt sidan för att undvika att få en hund i knävecken så lyckades jag/han trassla in oss i kopplet jag hade i handen.

Det brände till när kopplet löpte genom handen, karbinhaken nöp fast innan den lossnade tillsammans med lite av mitt högra pekfinger och blodet formligen forsade. Något mer blodforsande har jag faktiskt aldrig tidigare haft .. det var imponerande och jag fick oceaner av uppmärksamhet och meningslöst engagemang innan bitarna var på plats, fixerade och bandagerade.

Nu får jag inte visa mig bland folk eftersom höger pekfinger pekar rakt upp oavsett vad de andra fingrarna gör och Maken säger att .. i dagens klimat riskerar du livet om du går omkring så där!

Men om någon av er händelsevis möter en övermogen kvinna som ger ett bandagerat finger åt omvärlden så vet ni vem det är!

1 kommentar:

  1. Farligt att ha hund.. ;-)
    Antar att långfingret inte vill ta på sig skulden och därför får dina fingrar att skriva att pekfingret pekar rakt upp??!?
    ;-D

    SvaraRadera