tisdag 24 februari 2015

Det finns stora katastrofer, härdsmältor, dråpslag, tragedier ..


.. små olyckor och så alla dessa irriterande förtretligheter som plötsligt kan uppstå och förändra rutiner, planering och i princip allt som gör att vardagen fungerar.

Eftersom jag .. till skillnad från Stefan Löfven .. anser att det är nödvändigt att åtgärda de små olyckorna och förtretligheterna, som jag faktiskt kan lösa för att återfå balans och struktur i livet, i stället för att ägna mig härdsmältor och katastrofer utanför mitt eget ansvarsområde .. så satsar jag just nu stenhårt på att organisera om min egen tillvaro för att skapa nya rutiner och lösningar ett tag framöver.

Så, under den närmaste månaden kanske det blir lite si och så med bloggandet. Tiden behövs till annat .. om det inte plötsligt och oväntat uppstår små sysslolösa luckor i tiden.

Tror jag? Fast ibland löser sig även svårlösta problem som av ett under .. det HAR hänt, även om jag just nu inte kan minnas något speciellt tillfälle?

5 kommentarer:

  1. Hoppas det (vad "det" nu än är) löser sig. Önskar dig lycka till, och hoppas få se dig här igen framöver.

    SvaraRadera
  2. Akut tidsbrist är väl det värsta som hänt .. och jag hoppas det ska vara åtgärdat innan april. Men liiiite tid ska jag väl lyckas snika åt mig .. då och då? ;-)

    SvaraRadera
  3. Väntar tålmodigt!

    *Nu! … Men nu då!?* ;-)

    SvaraRadera
  4. Åtgärda på du Any! Vi väntar på dig så länge det behövs.

    SvaraRadera
  5. Jag vet att du finns - det räcker.

    SvaraRadera