torsdag 15 maj 2014

Vad har hänt med SVT??


 Jag sysslar med annat samtidigt som jag lyssnar på Aktuellt. Plötsligt hör jag hur nyhetsläsaren säger .. "enligt Aftonbladet så har mannen som misstänkts för mordet på Mille Markowitz häktats enligt den högre misstankegraden".

Enligt AFTONBLADET???

Inte nog med att jag upplever SVT:s valrapportering som knappt förtäckt valarbete för oppositionen ... som jag får betala med tv-licensen .. ska jag nu också få nyheterna serverade av Aftonbladet??

Och även om jag aldrig mer tar del av SVT:s utbud .. så kan jag aldrig slippa att betala för det.


Vilken förmån det är att få betala för att få ta del av opolitiska public servicetjänster från en fri och oberoende, skattefinansierad statstelevision som hämtar sina uppgifter från den tillförlitliga källan .. Aftonbladet.


DN,

9 kommentarer:

  1. Det har hänt något på SVT menar du?

    SvaraRadera
  2. Eller kanske snarare någonting har hänt på SVT.

    (Och detta något har såklart med valet 2010 att göra.)

    SvaraRadera
  3. Och inga gjorde vad jag hörde kopplingen mellan Bert, Ny Demokrati och vinst inom flyktingmottagandet fastän han var med i studion i programmet Debatt där frågan togs upp.
    Ingen såg igenom det uppenbara att där är stora pengar att tjäna om någon som är emot flyktingar ger sig in i de affärerna.

    SvaraRadera
  4. Peter Nicklasson16/5/14 03:08

    @Any: Aftonbladet är inte din favorit, eller hur? :)
    Fast ska vi ägna oss åt revisionism anser jag att Expressen är snäppet falskare. Expressen låtsas ju att den är en borgerlig tidning...

    @Hmm: Håller verkligen med!
    När det ska diskuteras "vinster i välfärden" har det inkluderat friskolorna, sjukvård och äldreomsorg men aldrig, aldrig någonsin, aldrig någonstans, aldrig någon gång har det diskuterats de enorma övervinsterna inom migrationsindustrin.
    Det vore ju att erkänna Sverigedemokraternas retorik.
    Det vore också att erkänna att övervinsterna där - liksom inom vård, skola och omsorg - beror på det offentligas ineffektivitet.
    TABU, TABU!

    SvaraRadera
  5. @Peter: Jo frågan som sådan togs upp igår i Debatt, men man lät Bert komma undan med en västanfläkt och påminde inte honom om hans historia och nu totala kappvändning och vad som måste ligga bakom den. Dollars så klart ;-)

    SvaraRadera
  6. Enl.Fredrick Federly i gårdagens debatt är man helt beroende av privata aktörer. Om inte dom fanns så skulle flyktingar få bo på gatan. Och då inställer sig frågan hur planeringen och f
    ramförhållningen egentligen är!!?
    SDs sanningar om verkligheten börjar komma komma ikapp nu men det är såååå svårt att erkänna.

    SvaraRadera
  7. Ena veckan ska man start ännu en sida som ska krossa myterna om invandringen och flyktingpolitiken, den är positiv för Sverige, den kostar nästan ingenting och den ger oss så mycket. Fine, så kan det kanske vara, om inte Billström veckan efter sagt att andra EU länder måste nu hjälpa till att ta den ekonomiska BÖRDAN som flyktingströmmarna orsakar.

    Hur kan något som är så bra och knappt kostar oss nånting också vara en börda för Sverige?

    7 partier kryper, krälar och åmar sig allt vad de kan för att inte få någon beröring med SD, lik förbannat gör de bort sig gång på gång och ger SD indirekt rätt.

    Hur ska man ha det egentligen?

    SvaraRadera
  8. Peter Nicklasson .. jag är ingen fan av Expressen heller, men Aftonbladet är oftare .. så gott som ständigt .. över den gräns som markerar var en vinklad nyhet övergår till en ren lögn.

    Jag upplever Aftonbladet som en tidning som i sin iver att kleta skit på den politiska motståndare faktiskt skadar vanliga människor som inte har något att sätta emot .. hur rätt de än har.

    SvaraRadera
  9. "Antirasism diskussionen är i hög grad en fråga som drivs av vänster extremister !mot det som tidigare rubricerades som borgerlig demokrati"

    Cit boken "Låsningen"

    SvaraRadera