tisdag 17 september 2013

Köp inte den här boken!

För några veckor sedan spontanköpte jag "Handen - Ett fall för Wallander" när jag egentligen bara skulle handla dagligvaror på Coop.

Jag är ett fan av både Wallander och Henning Mankell men jag tror nog aldrig att jag känt mig så lurad vid ett bokinköp tidigare.

Berättelsen börjar på sidan 9 och slutar med ett efterord på sidan 122 .. alltså, totalt knappt 113 sidor av bokens 302??

Visserligen så finns den en liten cirkel mitt på omslaget som säger .. EXTRA: Wallanders värld .. men aldrig ens i mina vildaste fantasier kunde jag tro att extramaterialet skulle uppta nästan två tredjedelar av hela boken.

Berättelsen i sig är väl läsvärd och håller samma kvalitet som i de övriga Wallanderböckerna .. men ärligt talat; det är inte mycket mer än en novell som läsaren får för samma pengar som för en hel bok?

Snopet var bara förnamnet!

AdLibris, Bokus, cdon, Ginza

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att jag köpte "Mellan rött och svart" istället. Stod och valde på just Maxi.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte att´novellen´var mycket att hänga i julgran heller.

    SvaraRadera