torsdag 4 juli 2013

Almedalen Light – Klagosång.

Det regnar!!

Det är Jonas Sjöstedts tur att sprida sitt budskap i dag och jag misstänker att jag redan vet hur det kommer att låta.

Någon har lagt heltäckningsmatta på min tunga?

Vid något tillfälle i natt passerade ett större antal elefanter över min säng och pulvriserade mitt bäcken!

Ryggraden har gått av … på flera ställen!

Jag får inte sova om nätterna för det ligger en rosaluggad ständigt engagerad person i sängen bredvid.

Fötterna har tagit slut och det som är kvar passar inte längre i skorna!

Jag drabbas oupphörligen av oförklarliga fnitterattacker????

Något luktar inte så fräscht … och jag hoppas att det inte är jag?

Det kvillrar i knäna? Förhoppningsvis är det blodcirkulationen som nått upp dit? Min största önskan just nu är att det i så fall ska nå hjärnan före klockan tio.

För i dag ska vi träffa ANDERS BORG!!!!


Om vi blir insläppta i det här skicket???

SvD, AB,

2 kommentarer:

  1. Åh, Anders Borg en av de allra bästa.Nu blir jag avundsjuk.

    SvaraRadera
  2. Jag är lite mer tveksam till Reinfeldts raljerande om den "rödgröna röran" och all osäkerhet som uppstår kring det oklara parlamentariska läget. Även om jag förstår att han utnyttjar det. Det är trots allt demokratins svaghet och styrka. Väljarna väljer någonting och sedan skall det snickras ihop en duglig regering efter det.

    Man kan knappast begära att alla partier skall taktisera ihop sig fullständigt innan valen. Att vissa tjänar på det och andra förlorar på det är ju närmast självklart. Och inte så överdrivet ädelt att göra sig lustig på. (Det kan ju också tänkas att v-s-mp gör någon form av formell sammanslutning innan valet, och då faller ju det vapnet ändå).

    Att både miljöpartiet och sd innebär problem just i taktiserande överenskommelser och sammanslutningar är nog helt klart. Båda är opålitliga och "udda" på sina sätt. Bryter majoritetstänkandet och den normala arbetsordningen lite här och där. Besvärliga. Men att hävda att sd tar med sig hatet in i riksdagen, utan att mer detaljerat förklara hur det skulle fungera, det låter sunkigt. Är det Reinfeldts eget hat som avses?

    Vill man ha en tydligare parlamentarisk frontlinje så får man väl göra om systemet till något i still med det amerikanska eller engelska. Och sedan bygga bort nackdelarna runt det.

    Jobbpakten å andra sidan lät bra. Men kraften, effektiviteten och funktionen på den typen av åtgärder, när de läggs fram såhär nyanserat, blir beroende av tredjeparts aktörer. Fungeraqr det inte så är det alliansens fel. Fungerar det bra, då är det fackets och näringslivets förtjänst. Men det är i sin ordning tycker jag. Till viss del pressar han nu parterna fram i ljuset. "Blir det ingenting alls av det här så har ni stort ansvar för det".

    F ö, borde inte 4% spärren ändras till 2% ? Då blev det ännu svårare att blockbromsa all dynamik i riksdagen.

    LE

    SvaraRadera