lördag 25 maj 2013

Utan sex i storstan?

Aftonbladet verkar nästan ha kramat ut det som går ur förortsproblemen och dyker i stället ner under täcket hos svenska folket ... och hittar ytterligare ett politiskt problem!!

Det var inte illa.

När jag dyker ner på samma plats så hittar jag bara samma karl som låg där sist, helt utan intresse för politiska diskussioner?

Problemet är helt och hållet Alliansens fel. På grund av det borgerliga styret så är det svenska folket så trötta, slitna, fattiga, uppgivna eller plågade av tidspress mellan jobb-gym-vänner-barn-terapi- skönhetsvård .. (välj själv ditt eget alternativ) .. att de inte ens orkar tänka på sex.

För 8 år sedan hade svenskarna sex i snitt fem gånger i månaden och nu .. bara ynka 3,8 gånger! Ur led är tiden .. och jag som är lite utanför statistiken undrar intresserat vad som sker de 0,8 gångerna???

Jag orkar bara inte läsa Aftonbladet/United Minds undersökning på nätet. SÅÅÅ förbaskat intresserad är jag inte. Och jag vägrar bestämt att riskera att någon bekant ser mig köpa Aftonbladet .. men konkurrenten Expressen bistår med små tips som ger en helt annan bild av situationen.

Siffrorna lär visa att människor på landsbygden .. (den lilla 5-6 miljonersminoriteten utanför storstäderna) .. har en bättre frekvens på sexlivet och att pensionärer förmodligen föredrar sex framför facebook, twitter och andra sociala medier eftersom de bidrar till att höja statistiken.

Där ser man.

Jag kunde just tro att det fanns en anledning till att vi ute i spenaten inte tar oss tid till upplopp, kravaller, stenkasting och bilbränder! Vi har så att säga andra intressen när arbetsdagen är slut!

Då återstår alltså storstäderna .. och eftersom statistik är ett tvärsnitt över landet och landet utanför storstäderna har bättre sexfrekvens än storstäderna, så MÅSTE storstadsborna ha lägre siffror än 3,8 ligg i månaden, eller hur?

Kanske nästan inget sex alls per månad .. när vi räknar bort glada storstadspensionärer?

Eller så är det i storstaden som 0,8 gångers-sexet dyker upp??

Vilka är det då som företrädesvis suktar efter att få rulla runt i sänghalmen i storstäderna?

Journalister, kändisar, politiker i största allmänhet och miljöpartister i synnerhet och landets samlade akademiker- och kulturelit, till exempel? De finns ju nästan ingen annanstans än i storstäderna?

Inte undra på att miljöpartisterna inte gav upp kraven på kortare arbetstid. Med tanke på kommunikationerna från storstaden till den mer varmhjärtade landsbygden så behövs det MINST en timmes resväg till en välkomnande famn.

SJU timmars arbetsdag det är ju egentligen alldeles för mycket, sett ur det perspektivet.

Det förklarar också det bittra, trångsynta och negativa debattklimatet i nyhetsrapporteringar och politiska diskussioner. Jisses .. det måste ha skapat outhärdliga fantasibilder hos en stackars journalist-miljöpartist, när Tobias Billström talade om att gömma sig hos en blond
 och blåögd tant.

Och skänker samtidigt ett förklarande ljus över behovet av undersökningen #sverigeligger.

AB, ABDN, SvD, Expr., Expr.,


4 kommentarer:

  1. På tal om debattKLIMAT så tar jag upp ett annat ämne: den globala uppvärmningen. Elisabeth Höglund skrev en läsvard krönika i Aftonbladet för en vecka sedan. Hon berättar att FNs klimatpanel IPCC i sin senaste rapport konstaterar att jorduppvärmningen de senaste 15 - 20 åren har avstannat helt! IPCCs rapport har läckt (!) ut på nätet och går att läsa. Kolla Tecnical Summary sid 79 så blir ni milt sagt överraskade.

    SvaraRadera
  2. Och jag tar också upp ett annat ämne .Any vill tipsa om en artikel i dagens expressen Debatt.Hån mot gamla och lågavlönade-Äldreomsorgen måste vara en arbetsplats föe proffs,ingen träning för arbetslösa. Kommunal tala allvar med S.
    Precis det du tagit upp tidigare.

    SvaraRadera
  3. MONA .. det är ju ett helt vansinnigt förslag så jag är inte förvånad över att det till slut kom en reaktion. Om ett år vid den här tiden så kommer det här förslaget att vara fullständigt slaktat av facket, regeringspartierna och av väljarna.

    För vem vill ha en arbetslös, utförsäkrad människa utan tillräcklig utbildning/kompetens vid sängkanten på äldreboendet eller som "hjälp" vid sjukhusvistelse .. oavsett hur trevlig och välavlönad h*n är?

    Och jag kan inte för mitt liv se hur facket ska kunna gå med på det?

    SvaraRadera
  4. ser att jag är 122:a på sexbollen..


    F.ö; Vi har åxå fått förfrågan ute på arbetsplatserna om att vår plikt ÄR ta emot arbetsträningsfolk. Dvs mer en order än en förfrågan..
    It would not happen.

    SvaraRadera