fredag 2 september 2011

Vill ni se något vackert?

Den här kimonon kom med posten i dag och aldrig har väl något vackert varit så välkommet som i dag.

Så fort jag ätit middag så kommer jag att glida in i den, drapera mig i en fåtölj och låta familjen passa upp på mig. För det är den allra största fördelen med kimono .. man kan bara inte sköta någon form av hushållsarbete när man har den på sig.

Ett fullständigt perfekt plagg!!

Den här är i tungt siden, fodrad och har en nästan sammetsartad infodring vid kragen, den är omkring 50 år gammal och är helt och hållet japansk.

Då tror man att den är JÄTTEDYR, eller hur??

Och så kostade den bara 329 kronor inklusive frakt och allt .. visst är det ett FYND!!

(men för att det ska vara någon idé med uppassandet så ska jag baka en chokladkladdkaka precis NU som de får vispa grädde till!)

4 kommentarer:

  1. Men lämna till kemtvätten när dags :)

    SvaraRadera
  2. Kusinen från landet2/9/11 21:15

    Kom hit och ta en titt på arvegodset från makens mors morbror! Svart kimono i två delar, men du skulle se insidan av ytterkimonon!

    SvaraRadera