tisdag 27 september 2011

Jag lägger ner ..

.. AB Klyschor & Floskler redan innan det startar. Det går inte att bygga upp en verksamhet och försöka knipa marknadsandelar när det redan finns en aktör på banan som patenterat de flesta floskler och klyschor som efterfrågas.

Det insåg jag i går när jag läste Håkan Juholts .. hmm .. text?? .. i Sydsvenskan i samband med att han varit på Operan och sett Les Misérables. Aj aj aj .. vad det sved när jag läste den perfekta floskel & klyschansamlingen av ord som varsamt smekte de arma på samhällets botten med en blick av tillhörighet och samhörighet, riktad till alla dem som påtagit sig den tunga bördan att skildra detta lidande ur ett kulturellt och förfinat perspektiv.

Så jag lägger ner, erkänner mig besegrad .. floskelmarknaden är mättad.

Håkan Juholt verkar ha ett förhållande till KULTUREN och dess företrädare som liknar det som Leif GW Person har till PENGAR och FINT FOLK .. vilket förmodligen är kulturens företrädare i Håkan Juholts ögon, med tanke på hans oavbrutna svansviftande i den riktningen?

De är inte ensamma. Jag känner flera människor som försöker måla upp bilder av sig själva som de desperat försöker passa in i. Det går inte, det gör bara att de framstår som opålitliga och inte särskilt sanningsenliga .. och inte verkar de må särskilt bra av det heller.

Det är ofta den här typen av människor som kraftfullt hävdar att det bara finns EN SANNING och att den gäller för alla .. och att det som genom ett under är just de som sitter inne med denna enda och saliggörande sanning!

Fast det var synd på AB Klyschor & Floskler. Jag trodde nästan att jag hade en vinnande idé där .. men kanske kan jag sälja resterna av det hopsäckade bolaget till någon stackars politisk vilde som saknar egna ord och argument??

SvD, AB, DN

2 kommentarer:

  1. Kusinen från landet27/9/11 09:46

    Men det är ju klart att du måste se dig distanserad ifråga om floskler! Du är ju inte politiker!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag är ju inte dummare än att jag fattar själv vilken draksådd detta är. Den här informationen sipprar ju sakta men säkert, obevekligen, ut till patienterna. Efterhand lär det ta hus i helsicke.

    Det är dock ett ofrånkomligt ont. För det här mordiska kvacksalveriet får ju bara inte fortsätta.

    För övrigt kan jag inte annat. Det sårade, jagade villebrådet vänder i flykten och går till angrepp mot sina förföljare. Endast så kan jag döva den ångest PSYKVÅRDEN tillfogar mig. Satans djävla KLÅPARE, det är vad de är!

    Den psykiatriska nyfascismen måste krossas till varje pris.

    Psykiatriska patienter drivs till självmord. Självmorden ökar kraftigt PRECIS som jag misstänkte.

    Nu efterlyser jag en annan statistik. Hur är utvecklingen i statistiken över MORD begångna av psykiatriska patenter? "vansinnesdåd"?

    Det finns all anledning att misstänka att den statistiken ökar parallellt. Både mord och självmord begås i desperation. Och den politiskt styrda psykiatriska nyfascismen gör ju all vad den kan för att öka den allmäna ångestnivån hos ifrågavarande patientgrupp. Det är fullständigt vanvettigt. SINNESSJUKT.

    Och sen har vi hela det förbannade korrumperade politiskt-mediala maktetablissemanget: de kan omöjligt skylla ifrån sig sedan, "vi hade ingen aaaaaaning" - för de visste allihop, alldeles utmärkt.

    Det har JAG sett till. Jag ENSAM.

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/11/06/anna-odell-gjorde-ratt?page=7

    SvaraRadera