tisdag 23 augusti 2011

Jag skriver och skriver och skriver ..

.. hela dagarna just nu. Jättetråkig myndighetssvenska där varje ord måste skärskådas med största möjliga misstänksamhet, så att det inte kan tolkas till avsändarens nackdel. Jag har till och med lackat ur en stund och skickat mail till regeringen .. bara för att få koppla av en stund från det som måste hanteras och bli klart .. helst i går.

Hjärnan tar inte mot mer information, jag kan inte reagera över tidningarnas nyhetsflöde eller läsa en vanlig bok och Juholts sommartal ställde till med totalt sammanbrott bland de lediga hjärncellerna när jag försökte plocka ut vad som hörde till det kommunala självstyret, statens ansvar, redan befintlig lagtext eller den enskilde individen??

Jag vill skriva här .. det är lite roligt och avstressande. Men jag kan inte komma på något alls att skriva om??

Är det någon som har några bra förslag??

2 kommentarer:

  1. Nu vet jag ju inte vilken anybody som du är, men att höra om Rackarkotten är alltid kul :)

    SvaraRadera
  2. Alla dina djur är kul och då behövs inga lagböcker och stelbenta fraser. Kör bara

    SvaraRadera