fredag 17 juni 2011

Sorg och lite ångest.

Nu är det gjort!

Jag har raderat min gamla AB-blogg. Det känns väldigt sorgligt och var förvånansvärt ångestladdat trots att jag sparat ner varje inlägg som jag fortfarande kan stå för.

Det är inte klokt så man kan ändra sig i en del fall på bara 3 år och det känns inte mindre rubbat när jag upptäckte vilka fullständiga meningslösheter jag engagerat mig i. ALLA borde få radera en blogg efter fullständig genomläsning någon gång, man får en helt annan bild av sig själv.

Men för att pigga upp mig, och inspirerad av Ghostopinions blogginlägg om den gamla klassikern MAD, så köpte jag några exemplar .. och blev omåttligt uppiggad!!

Även om meningen "Nutiden är rutten .. och inte ens framtiden är vad den har varit", kanske inte är avsedd för att pigga upp någon.

Men i samband med bloggraderandet känns detta rykande aktuellt ..

"Variationsmöjligheterna av tjugoåtta bokstäver synes mig efter många år vara uttömda. Men det finns trots allt andra bokstäver. De nakna och de döda. De ludna och de fjälliga.

Redan han som uppfann alfabetet gav upp efter tjugoåttonde bokstaven bara.

Vad denna uppsats alltså vill säga är att man med ett par dussin bokstäver i sin makt är i stånd att uttrycka absolut ingenting."

Och trots att ovanstående citat är 31 år gammalt så kan jag konstatera att man fortfarande kan uttrycka väldigt kvalificerat ingenting med bara 28 bokstäver. Läs bara om Ann-Charlott Alstads lysande slutledning som presenteras i Expressen i dag.

Den hade haft en given plats i 1972 års MAD!

Det kändes uppiggande .. och på något sätt kändes det som om hon fått kläm på det jag nu ger mig ut och letar efter!

De återstående bokstäverna .. de nakna och döda och de ludna och fjälliga!!

2 kommentarer:

  1. Jag äälskar de skruvade bokstäverna, de är allra bäst. När jag vill vara riktigt märkvärdig så lutar jag mig mot den fantastiska futharken (runalfabetet med 16 tecken). De står för sanningar huggna i sten.

    SvaraRadera
  2. Fint citat "att man med ett par dussin bokstäver i sin makt är i stånd att säga absolut ingenting", och Alstad hon hade ju verkligen kunnat vara nåt för MAD.

    SvaraRadera