fredag 20 maj 2011

Nej nu räcker det!

Expressen försöker piska upp en upprördhet över Thomas Bodströms eventuella aktie-klipp i Friskolekoncernen Pysslingen, där han är styrelseledamot.

Men .. nej!! .. jag vägrar att låta mig uppröras! Hade det varit så att den gode Bodström fortsatt med politiken så hade jag hängt på. DÅ hade det varit av allmänintresse och anmärkningsvärt .. men NU är han en helt vanlig privatperson som får leva sitt liv som han vill.

Visst .. han har krävt förbud mot vinstutdelning i friskolor, han var politiskt engagerad när han köpte aktierna, men då är då och nu är nu. Vi kan nagelfara och kritisera våra politiker hur mycket som helst, men när de återgår till privatlivet så upphör våra rättigheter och deras skyldigheter .. i alla fall enligt min uppfattning.

Både han och Mona Sahlin har tagit skit så det räcker under de senaste åren .. det ingick i jobbet .. men jag kan nog tycka att det får vara slut med det nu.

Och alldeles särskilt motbjudande känns det hela med tanke på att Thomas Bodströms omtalade bok kommer ut på måndag .... KAN det möjligen ha ett samband??

Och om det planeras någon form av kampanj för att ta fokus från de eventuella avslöjanden som kommer på måndag så tänker inte jag vara med. Jag kommer att vara fullt upptagen med att läsa boken jag beställt för avhämtning på måndag morgon.

Expr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar