torsdag 14 april 2011

O-passande?

Åhh, vad jag längtade efter de här stövlarna!! De var alldeles för dyra, helt oanvändbara i de flesta sammanhang, men passade perfekt till en nyårsklänning jag hade sytt .. den var svart med uddiga flikar, klädda med silver, i både fållen och ärmsluten. Jag suktade, hängde vid skyltfönstret på väg hem från jobbet och läääääängtade.


Och så fick jag äntligen lön .. och då fanns inte min storlek kvar!!


Varje människa med lite sunt förnuft hade då insett att loppet var kört, eller hur? Men inte jag .. jag lyckades intala mig själv att storlek 38 inte var sååååå omöjligt mycket för stort att det inte gick att åtgärda och så köpte jag dem i alla fall.


Med en sula i botten och lite bomull i tårna passade de PERFEKT!! Åtminstone när jag åkte hemifrån .. lite senare på kvällen, när bomullen bestämde sig för att vandra runt inne i stöveln, var passformen inte riktigt lika bra och eftersom det var nyårsafton, fest, klackarna i taket .. så medverkade det inte till en bättre balans. Jag var jättefin i början på kvällen, väldigt barfota vid tolvslaget och gled så småningom som smör i het stekpanna på väg till taxin .. fast det berodde kanske inte enbart på stövlarna?


I går var det budgetdebatt och jag lyssnade lite förstrött medan jag sysslade med annat. Ordet för dagen är tydligen "MISSMATCH eller MISSMATCHAD"? Och ska man översätta det till svenska .. vilket jag tycker passar bättre i den politiska diskussionen .. så blir det väl O-PASSANDE??


Bortsett från att han var betydligt vänligare inställd till SD än Mona Sahlin, tyckte Tommy Waidelich att väldigt mycket var o-passande, noterade jag. Och då antar jag att han kände sig som jag gjorde i mina silverstövlar en nyårsafton för länge sedan .. valet var att antingen bli stående som i gjuten i betong eller halka runt som Bambi på hal is.


Vi gjorde så gott vi kunde Waidelich och jag .. mer kan ingen begära .. och förhoppningsvis var det första och sista gången jag lääängtade så mycket efter något att jag satsade och investerade trots att jag innerst inne förstod att det inte skulle fungera.


Men .. livet är inte slut än, så det kan jag ju inte säga helt tvärsäkert, så ... "det får jag återkomma till".

Expr., Expr., Expr., SvD, SvD, DN, DN,

2 kommentarer:

  1. Ah känner mig hedrad :-) Raffiga stövlar dessutom. Blir nyfiken på när dessa var moderna!?

    SvaraRadera
  2. Det är nog inte så lätt för W. kan ju inte vara kul att så många gånger få lov att säga att han ska återkomma. Och missmatch.... konstigt ord.

    SvaraRadera