tisdag 12 april 2011

Nu är det VÅR ..

.. det var faktiskt nästan sommar i går!! Och jag känner starkt för att ta lite bloggsemester från omvärlden och använda utrymmet till att leka lite grand.


Men HUR??


I och med vårens ankomst kommer ju också alla artiklar om hur viktigt det är att vara vältränad, mager och grillad .. eller om det är solbränd och grillande, vilket förmodligen är samma sak? Tidningarna brukar överbjuda varandra i hälsosamma mirakelkurer så här års .. men hur kul är det?


Och hundarna och katterna har jag väl skrivit det mesta om?


Men kanske ska jag överlåta utrymmet till dom?? En liten frågespalt för missnöjda fyrfota familjemedlemmar, kan det vara något?? Till exempel så här ...


Katten Botvid frågar: Jag är mobbad!!! Mina människor kallar mig för "Tjockisen" och "Fetknoppen" på ett synnerligen otrevligt sätt och ger mig alldeles för lite att äta. Dessutom så går dörrarna till matförråden inte att öppna. Vad ska jag göra??


Hittekatten svarar: Käre Botvid .. du är inte ensam i din svåra situation! Det finns hur många katter som helst som hånas och förnedras i sina egna hem medan deras människor slukar mängder av fettbildande mat som egentligen passar bättre till katter och deras överlägsna matsmältningssystem.


De är ofta en sorglig syn för ett kattöga .. pälslösa, klumpiga, välnärda, svanslösa och lååååångsamma, utan ett uns av kattens smidighet och elegans. Jojo .. namn som Tjockisen och Fetknoppen passar nog mer in på de flesta av våra följeslagare än på oss själva.


MEN .. tyvärr så har jag inte så många råd att erbjuda dig. Så fort man börjar ställa krav på bättre kvantitet och kvalitet när det gäller maten så blir det otrevliga diskussioner där orden LAT, ARBETE, FÖRSÖRJNING och GRATISKÄK ingår. Ibland nämns också rena oväsentligheter som veterinärvård(?) och slitage på möbler, kläder och diverse kuddar.


Och KATTHÅR???? Vad det nu har med maten att göra?? Men avund och missundsamhet tar sig rätt obegripliga uttryck ibland. Människor brukar göra likadant inbördes tycker jag mig ha märkt.


Det är lite onödigt att utsätta sig för sån´t, tycker jag.


Mitt tips till dig är .. tänk smart! Tänk som en KATT!!


Finns det en tom stol vid matbordet? Gör den i så fall till din, tillbringa din lediga tid där så de vänjer sig vid din närvaro, gäspa och sträck på dig medan du memorerar in matens placering och vid lämpligt tillfälle .. smyyyyyyg upp en tass och fiska raskt in närmaste godsak.


Eller .. finns det ett skafferi som är lättåtkomlig?? Avvakta och gliiiiiid in precis när dörren stängs .. förse dig .. och jaaama upprört när du är färdig så får du förhoppningvis ytterligare godsaker och medlidande eftersom du varit INSTÄNGD!! Se INTE nöjd och MÄTT ut i det läget.


Om du saknar dessa ovärderliga tillgångar så återstår bara skrämseltricket!


Sitt fint och tillgivet i din Människas knä när h*n äter, passa på när h*n för maten till munnen och ... förlora dramatiskt balansen så att h*n måste rädda både dig och situationen .. på bekostnad av matbiten.


Kasta dig över den och STICK!!


Obs .. förvissa dig om att de inte serverar soppa innan du praktiserar detta knep.


Lycka till!!!


?????????????


Eller jag kanske ska ta och skriva om mina skor i stället?? Eller något annat .. vi får se vad det blir .. om det blir något alls?? Alla tips emottages med stor tacksamhet.

3 kommentarer:

  1. Du har glidit förbi Beach 2011 utan att nämna viktnedgång,bikinilinjesvaxning och hur du bleker tänder och hår så det ser helt naturligt ut. Du måste fokusera på dessa livets väsentligheter. Ett annat tips vore en vinprovningsblogg. Smakar 6:e glaset av vinet Abrakadabra lika bra som det första och sådana viktiga saker bör du kunna låta oss vederfara. Du kan få nya uppslag om du vill men börja med dessa.
    Hittekatten kan väl köra en testserie om kattsand, det finns hur mycket olika sorter som helst.

    SvaraRadera
  2. Tina Häll13/4/11 00:38

    Klockren tycker jag, tack för ett härligt gott skratt!

    SvaraRadera
  3. Jag väntar förväntansfullt på ditt inlägg om dina skor :)

    SvaraRadera