tisdag 5 april 2011

Det händer ibland ..

.. att du får en chans att säga din uppriktiga mening eller komma med en dräpande kommentar. Problemet är att det oftast är försent när du ser den.


Tillfället har passerat när den uppriktiga meningen och den dräpande kommentaren behagar infinna sig och du får nöja dig med att njuta av hur in i helsike bra de hade suttit .. om du bara hade kommit på dom lite tidigare.


Attans vad jag brukar gräma mig vid sådana tillfällen!


I dag mår jag såååååå bra. För en gångs skull fick jag chansen, samtidigt som både den uppriktiga meningen och den perfekta kommentaren infann sig .. och det var en alldeles fantastisk, underbar och renande känsla.


Åhhh .. vad jag önskar att alla, som måste vika ner sig, böja sig eller vara taktiska för att inte såra eller sänka någon annan, skulle få ett sådant här tillfälle. Att få dörren öppnad av någon som betett sig illa och få möjligheten att lägga tillbaka åratals skitsnack bakom ryggen i knät på precis rätt person, framför rätt församling .. och hitta de rätta orden vid rätt tillfälle.


Som ett korthus föll de samman, alla lögner, manupilationer och uppviglande sammansvärjningsteorier som skapats i det fördolda .. i en förvånad aha-upplevelse och en befriande öppenhet.


Jag är två meter lång!! Underbar och fantastisk!! Jag känner mig REN och uppskattad och .. och det kanske inte är så vackert ... lycklig över att ha fått någon annan att avslöja sina dolda motiv och sin egen ynkedom.


Jag sjunger, jag dansar, jag flyyyger fram .. det är en UNDERBAR dag!! Solen skiner, vi har fått ett nytt .. Rackarkottsäkert .. staket, idag kan ingenting gå fel!!


Jag önskar att alla politiker som springer omkring i en ständigt pågående ringdans, oroligt sneglande över axeln, sökande efter rätt ord, rätt tidpunkt, rätt åsikt och en .. kanske inte riktigt uppriktig, men taktisk .. mening som kan uttryckas på ett väljartilltalande sätt ska få känna så här!!



Att de också ska få chansen .. och MODET .. att uttrycka en UPPRIKTIGT menad uppfattning och en ÄRLIG vass kommentar som visar var de verkligen står och tycker!!


Tänk vad intressant och givande den politiska debatten skulle bli då!!! Och vad BRA de skulle må!!


1 kommentar:

  1. Kusinen från landet5/4/11 13:14

    Jag kan bara gratulera dig till att ha hittat rätt replik vid rätt tillfälle; det är - som du mycket riktigt skriver - bara alltför ofta man kommer på den repliken alldeles för sent.

    Dessutom hoppas jag att det nya staketet verkligen ÄR Rackarkottsäkert! Hon tycks ju klara en hel del, er lilla irländska.

    SvaraRadera