söndag 13 februari 2011

Mitt resultat av Melodifestivaldeltävling nr två!

Jag måste erkänna att jag tycker att Melodifestivalen har blivit outsägligt tråkig nu när det är så mycket deltävlingar, lustifikationer av alla de slag, mellansnack som inte direkt leder någonstans och musikunderhållning i musikunderhållningen .. och då bortser jag från den långdragna omröstningsproceduren som enbart är till för att bekosta allt det som jag helst skulle vilja slippa.
Men eftersom Maken fortfarande har ett visst intresse, även om det falnat under Christer Björkmans tid, så sysselsätter jag mig bäst jag kan. Under veckan har jag gjort stordåd och gått igenom en del av mina "bra-att-ha-saker" som jag sparat genom åren, bland annat ett större antal påsar och kartonger med stuvbitar,gamla tyger och påbörjade projekt.
.
Jag hittade det här tillklippta tyget som jag tydligen lagt ner ett visst intresse på innan jag ledsnade på det hela. Sedan hade det uppenbarligen fungerat som liggunderlag till ett okänt antal katter och var skrynkligt, hårigt, trådigt och fläckigt och borde helt klart hamna i den stora sopsäck som fylldes på nolltid.

Men för att ha något att göra så klippte jag till lite muddar och sydde på medan jag lyssnade på vad Christer Björkman ansett vara konkurrenskraftigt i Europa. Slängde in det hela i tvättmaskinen och ..

.. nu saknas bara en väldigt röd dragkedja. Rackarkotten tycker uppenbarligen att mina ansträngningar var förgäves och att det fortfarande fungerar bäst som liggunderlag till husets fyrfotingar .. även om det nu avancerat från kattunderlag till hundfilt?
.
Så medan Brolle och Sanna gick vidare till final, så var det här mitt bidrag till Melodifestivalkvällen.
.
Jag läser att andra tycker att tävlingen var kass, usel, slöseri med licenspengarna, rent av värdelös och att musikrecensenterna var rörande eniga om att bidragen var värdelösa. Ja, vad vet jag .. jag är totalt omusikalisk och det enda som fick mig att höja blicken och låta den vila på rutan en längre tid var Marie Serneholts öppningsnummer. Men hon deltog väl inte i själva tävlingen, förmodar jag?
.
Av alla bilder verkar det också som om även artister och alla andra inblandade också tycker att efterfesten är roligare än själva tävlingen, så det kanske skulle vara en bra idé att dra ner på orginalidén och sända den i stället? Det kan ju inte bli segare och då fick man ju osökt en anledning att korka upp en flaska champagne och delta .. lite så där på avstånd?
.
Men i stället för att hetsa upp sig och bli arg och upprörd över att Melodifestivalen är värdelös, usel och inte alls något bra .. så finns det två effektiva sätt att få till en ändring ..
.
.. om man ändå vill se det, så kan man låta bli att rösta. Om alla utanför deltagarnas närmaste vän- och familjekrets gör det så kommer det bergsäkert att medföra en förändring, eftersom hela konceptet bygger på att tittarna ska betala, så mycket som möjligt, så många gånger som möjligt under en kväll, eller ..
.
.. så kan man hitta på något annat. Zappar större delen av svenska folket över till en annan kanal eller stänger av helt .. ja då uppnår man samma resultat som vid uteblivna röstningsintäkter, fiffigt va??

AB, AB, AB, AB, AB, SvD, DN, Expr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar