torsdag 17 februari 2011

Det är egentligen rätt märkligt?

Om jag ska lämna in bilen på verkstaden så väljer jag INTE den verkstad där absolut INGENTING förändrats sedan 80-talet och där ingen är överens om hur jobbet ska utföras, vem som ska utföra det, hur mycket det kostar eller hur lång tid det tar. Ja, frågan är om de ens kan enas om att åtgärden verkligen går att utföra???

Och OM jag gör det bara för att jag tror att jag kommer att tjäna några kronor på det, så får jag faktiskt skylla mig själv när jag senare får krypa till korset och låta någon annan göra jobbet för att jag överhuvudtaget ska få en bil som fungerar.

Om jag går ut och äter förväntar jag mig att få något som åtminstone liknar den rätt jag beställer. Jag tar för givet att någon vet hur och av vad den ska tillagas, vem som ska göra det, att han eller hon faktiskt kan hantera de verktyg som ska användas vid tillagningen och faktiskt har gjort det förut. Det räcker liksom inte med en snygg duk, en välputsad ljusstake och att menyn presenteras i en vacker pärm .. om resultatet inte på någon punkt överensstämmer med det jag beställde.

Och om det nu visar sig att allting av det som jag tog för givet .. var fullständiga nyheter för både krögaren och hans personal, så vore jag väl en fullständig idiot om jag gick dit och betalade för ingenting, igen?

Men i politikens värd kan tydligen ett politiskt parti stå inför öppen ridå och visa upp ett totalt sönderfall ..

.. och ändå så är det en in i helsikes massa människor som på fullt allvar tror att samma parti kan leda hela landet effektivare än de kan leda sig själva????

Jag kan bara inte förstå det?? Det är sån´t här som får mig att känna mig väldigt dum och okunnig!

SvD,

1 kommentar:

  1. Jag känner mig lika oförstående inför att så många fortfarande tror att (s) kan leda landet igen. Åtminstone inom överskådlig tid.

    SvaraRadera