fredag 14 januari 2011

Ja jösses!!

RANELIDS SÅGNING - AV TV-TITTARNA!! .. skriver Aftonbladet upprört och hänvisar till en krönika där Björn Ranelid uttryckt sig nedsättande och kritiskt om Let´s Dance och därmed dem som tittar.

Svenska Akademiens ständige sekreterare Peter Englund går i taket!!

Av lycka, antagligen .. eftersom han inte gillar Björn Ranelid och själv uttryckt sig kritiskt och nedsättande om hans författarskap och därmed alla som läser.

Ranelids upprörande krönika visar sig vara skriven 2007!!

"Jag var fördomsfull och okunnig" .. säger författaren själv som inte är sämre än att han kan ändra sig och nu tycker att alla .. inklusive medlemmarna i Sv. Akademien .. bör unna sig glädjen att dansa.

Ja, jösses .. själv vågar jag inte läsa gamla blogginlägg från 2008, eftersom jag har en tendens till att ändra mig allteftersom jag blir överbevisad om att tidigare .. tvärsäkra .. åsikter inte alltid var så väl underbyggda.

Tänk .. om ingen någonsin .. ALDRIG .. ändrade mening och uppfattning? Vilket jädrans trist samhälle vi skulle leva i, vilka tråkiga meningsutbyten vi skulle ha och ..

.. då skulle jag FORTFARANDE tro att jag skulle bli både berömd, vacker och svinrik. För det trodde jag BERGSÄKERT när jag var 13 år .. det har jag en gammal anteckningsbok som bevisar.

3 kommentarer:

  1. Kusinen från landet14/1/11 19:40

    Jomen, det trodde vi väl alla om oss själva i den åldern! Tyvärr har ju verkligheten en tendens att hinna ifatt oss.
    Vacker och svinrik skulle jag för övrigt fortfarande gärna vilja vara, men berömd vete katten. Anonym är nog betydligt trevligare, så som medias inställning är numera.

    SvaraRadera
  2. Problemet är kanske att Ranelid hade rätt i sin första "analys", men nu inte vill kännas vid den eftersom han blivit en del av det sunkiga såpaträsket?

    SvaraRadera
  3. Mm, han, liksom M Birro, byter gärna åsikt när det vankas godis i form av uppmärksamhet. Och just suget efter detta upptäcker jag ofta när jag lyssnar till BRs ord. Det är känsloutspel och hävdelsebehov illa förklätt i svepande haranger. Det är som om innebörden är sekundär, bara det sägs NÅNting. All publicitet är bra sådan. Enligt honom var Englund avundsam, BR får ju skriva autografer på IKEA och bensinmackar...Således är det kändisskapet i sig han vill åt och då får man ju säga att han lyckats.

    SvaraRadera