torsdag 21 oktober 2010

Spara eller ge till någon annan??

Jag rensar upp!!

Hela mitt liv är tydligen en enda strävan efter att samla på mig så mycket som möjligt .. och sedan försöka befria mig från det, verkar det som??

Just nu försöker jag att åtminstone få allt som hör ihop att höra ihop. Kläder på en plats, prylar och pruddilutter på en annan, gamla leksaker, böcker, tidningar och hobbymaterial på samlade utrymmen och onödigheter och skräp i säckar och påsar. Det är ett tröstlöst projekt .. särskilt som det hela tiden dyker upp små urklipp, avskrifter, udda bilder, seriestripar och tagna kopior på saker som jag genom åren ansett vara roliga eller viktiga på något sätt.

Nu funderar jag på att limma fast dem som jag fortfarande tycker är läsvärda på vårt gamla köksbord tillsammans med foton och bilder och lacka alltsammans .. visst låter det som en bra idé??

Fast en del skrivelser har helt klart passerat bästföredatum och skulle aldrig förekomma i dag .. hmm .. vad gör jag med dom?

I Expressen ser jag att de har en serie om Vita äktenskap .. alltså äktenskap/förhållanden utan sex. Där finns också en psykolog som förklarar att parterna måste mötas halvägs .. att det är en fråga om att ge och ta .. och jag sneglar på min absolut olämpliga kopia och undrar om jag törs föreslå ytterligare en lösning byggd på det konceptet?

Man KAN JU göra gamla mansgrisiga förslag till nya könsneutrala sådana eller hur?? Så om jag delger er något som var roligt för länge, länge sen så försök tänk modernt .. byt ut man mot kvinna .. så känns det kanske lite intressantare??

Men om vi läser Aftonbladet så är SÖMN den viktigaste källan till bra sex .. oavsett om vi är vakna eller inte, så det är ju ABSOLUT att föredra. SOV mer, alltså!!!

OK!!


Kedjebrev
Ärade medbroder!
.
Detta kedjebrev startades av en man liknande Er själv i förhoppning att det skall bringa lättnad och lycka åt trötta affärsmän. I motsats till de flesta kedjebrev kostar detta inga pengar. Sänd helt enkelt en kopia av detta brev till fem av Era affärsvänner, som är lika trötta som Ni, gör så ett paket av Er fru och skicka henne till den man som står överst på listan samt sätt Ert namn underst.
.
När Ert namn når toppen på listan kommer Ni att få mottaga 16.487 kvinnor - en del av dem riktiga godingar.
.
Var förtröstansfull - bryt icke kedjan! En man som bröt kedjan fick sin gamla fru tillbaka.
.
Er förbundne
XXXX
.
.
PS. En av mina vänner mottog häromdagen 83 kvinnor. Han begravdes igår och alla säger att han hade ett leende på läpparna för första gången på många år. DS
.
.
.
OBS .. det är INTE jag som är författaren av detta otidsenliga kedjebrev .. men jag måste erkänna att det var JAG som en gång tyckte det var roligt, kopierade det och av någon anledning lade ner det i en låda full med vantar och mössor??? Men lägg gärna märke till att TRÖTTHET var ett problem redan då .. så SOV mer så slipper ni betala dyra fraktavgifter för era partners och sedan få samma problem som jag har med att ha högar av saker som jag inte hinner använda!!

1 kommentar:

  1. Kusinen från landet21/10/10 13:31

    Jaså, är du också en bra-att-ha-samlare? Jag med, till min makes förtvivlan. Då och då lyckas han i smyg slänga ett eller annat som jag sedan aldrig saknar, men förrådet och hyllgarderoberna är fulla av kartonger och andra grejor som jag har så väldans svårt att göra mig av med.

    SvaraRadera