tisdag 24 augusti 2010

Miljöpartiet, vindsnurror men ingen clown??

Jag har varit hos tandläkaren i den lite större staden som ligger lite längre bort än min egen lite mindre stad. Eftersom jag bor mitt i grönskan så är det lite av en utflykt också och efter uthärdat lidande tänkte jag belöna mig själv med ett par skor eller något annat .. som jag kände mig värd just då.

Det stora torget var helt bebyggt med små valstugor!! Det var fullt av politiska entusiaster som ville prata med mig .. det var nästan lite overkligt, men kul och väldigt osvenskt.

Vänsterpartiet hade ett gäng gubbar som drack .. ja, nånting .. vid ett bord utanför sin lilla stuga. De var helt uppslukade av något viktigt så damerna fick stå för raggandet där. Miljöpartisterna hade en vindsnurra på taket till sitt hus.

Den fungerade inte!!

Det kryllade av miljöpartister runt och på valstugan. En entusiast försökte få snurran att snurra med våld .. och slag med en pinne(?) och jag tänkte .. är det HÄR den tekniken som ska rädda miljön, Sverige och resten av världen???????

Nu när jag kom hem läste jag förresten att Maria Wetterstrand och Mona Sahlin tycker att Alliansen MÖRKAR miljöfrågorna. Det var roligt sagt i "belysningen" av vindsnurran som inte snurrade ..(jisses vad vitsig jag är i dag .. :-D) .. fast nog tycker jag att Maria Wetterstrand har haft gott om tid på sig att berätta om sina miljöplaner under de senaste 3 månaderna när hon lekt osynliga/tysta leken med väljarna .. det är väl knappast så att Andreas Carlgren FÖRBJUDIT henne att att ta upp ämnet??

Men jag såg inte till en enda kulturarbetare runt Miljöpartiets valstuga?? Inga Konstnärer, Musiker och inte ens en Clown?? Märkligt .. om nu kulturen piggar upp människor så till den milda grad att de bör införas i vården .. då borde ju kulturarbetarna ha en given plats i valrörelsen???

Men de kanske inte utför sina kulturella gärningar alldeles gratis?? Det kanske kostar en slant att få pigga på sig??

Inte fanns det någon Butler heller .. i alla fall inte på torget i den lite större staden och det var synd. Möjligen gömde han sig inne i stugan tillsammans med de andra S-representanterna ivrigt planerande nästa "fiffliga" personangrepp?? För hade det funnits en till hands så hade han kunnat få hjälpa mig att bära och dessutom hade han kunnat få leta fram något som jag verkligen var värd ..

.. för jag hittade inget själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar