lördag 3 juli 2010

Nu tänker du NÄSTAN rätt .. Göran Hägglund!

Kd tänker bli småföretagarvänligt och arbeta för sänkta arbetsgivaravgifter .. och kan det göra så att fler törs anställa fler så är väl det alldeles utmärkt.

Men .. snälla Göran Hägglund, tänk i lite småskaligare banor .. tänk på MIG!!

Jag har lokalen, jag har kunnandet, produkterna och kundkretsen .. men jag har banne mig inte råd att sälja något.

I alla fall inte VITT!

OM jag fick hålla på i lugn och ro i ungefär ett eller ett och halvt år så kanske jag skulle kunna få ihop så mycket mer än materialkostnaderna att jag hade råd att skaffa ett kassaregister för 30.000 kr och kanske också kunna få råd att trycka upp material i så stora upplagor att det blev någon vinst att tala om.

En liten människa med stora idéer har i dag nästan inte en chans att förverkliga sina drömmar. Drömmar som kanske .. kanske inte .. skulle kunna bli så verkliga att även någon annan kunde få sin försörjning av dem.

Kan du inte tänka lite på det också, nu när du ändå håller på Göran Hägglund??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar