måndag 5 juli 2010

Ja, jädrans ..

.. inte visste jag att det var så mycket krut i Fredrik Reinfeldt??

Det var så jag hoppade till i soffan framför tv:n när jag hörde hans tal i Almedalen i går .. och där satte han effektivt stopp för de rödgrönas tilltänkta auktion på Sverige. Det kändes bra, eftersom jag gärna vill att mina skattemedel ska hanteras varsamt.

Och på tal om skatter .. hur många tänker som jag om de rödgrönas 12 miljarder EXTRA till kommunerna?

Hur mycket av dem kommer att gå till nya arbetstillfällen och bättre arbetsvillkor och hur mycket kommer att landa i utökad administration, möten, representation, statistik, utredningar och ingående utvärderingar av andra samhällsskick i trevliga varma länder??

När det gäller välfärden så är den tydligen lättfixad. Vänsterpartiet kommer att byta namn för en dag .. till VÄLFÄRDSPARTIET ... och så är den saken biff!!

Visst fattar vi väl då att vi inte har något att oroa oss för när det gäller Vänsterpartiets samhällskontrollerande politik .. den är ju bara för vårt eget bästa.

Och ju mer beroende vi blir av att få våra egna pengar utportionerade med vänster hand av staten .. desto trofastare blir vi.

Visst är det genialiskt??

3 kommentarer:

  1. Du glömde en sak som kommunerna förmodligen också kommer att satsa på, skrytbyggen, som kommer att kosta skattepengar i måååånga år.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att jag har listat ut varifrån de ska få de 12 miljarderna... genom att återinföra olika kostnader för arbetsgivare så kommer ju naturligt kommunerna själva att generera dessa pengar till staten, som sedan kan ge pengarna tillbaka till kommunen.

    Under det rödgröna räknade någon ut att en lärare som tjänar 23k / mån skulle komma att kosta kommunen ca 41000 kr extra per år, pengar som hamnar till staten, som sedan kan ge tillbaka till kommunerna...

    ÄÄÄääähhhh... alla förstår väl att det inte uppstår mer pengar om man bara cirkulerar dem. Klart att pengarna måste komma från höjda skatter.

    SvaraRadera
  3. Jag såg Expressens löpsedel idag: Reinfeldt anklagades för grabbstyre för att han inte nämnde Mona Svamlin. Hur man vänder sig så har man ändan bak; nämner han Mona är det en hatkampanj, nämner han henne inte är det grabbstyre.

    Kusinen från landet

    SvaraRadera