tisdag 9 mars 2010

Jisses .. nu passerar vi gränsen!!

Jag har tidigare uttalat farhågor för att årets valrörelse kommer att bli ovanligt skitig och trist. Nu får jag krypa till korset och erkänna att jag kanske hade fel??

Den verkar mer och mer likna finalen för förlorarna i en tävling för stand up komiker.

Socialdemokraten Monica Green anklagar Göran Hägglund för att ha räckt ut tungan mot henne medan hon talade i riksdagen och Göran Hägglund i sin tur anser att det inte är sant men att han förmodligen visat att han tyckte att hennes åsikter var hårresande och osakliga.

Målfoto kommer att avgöra denna rafflande riksdagsdebatt!!

I och för sig kan man ju tycka att Monica Gren kunde ha konfronterat Göran Hägglund direkt .. men rubriker är rubriker och en valrörelse är en valrörelse. Och blir det jämt lopp mellan våra enda två alliansalternativ så kanske denna icke-händelse blir tungan på vågen!

5 kommentarer:

  1. Kan hon Gren inte blandat ihop tungan med slipsen? Den satt högt upp såg jag i dagens debatt.

    SvaraRadera
  2. hahaha .. hon kanske hade glömt glasögonen hemma?? Nivån är beklämmande låg måste jag säga ..

    SvaraRadera
  3. Men var tog han sossen vägen? Han som full och kåt försökte banka sig in genom en partikamrats dörr iklädd mycket lite. Han skulle verkligen kunna liva upp den här tillställningen om bara hans fru släpper ut honom fler gånger.

    SvaraRadera
  4. Och vad säger dagisfr...talmannen om sådant, då?

    SvaraRadera
  5. Jisses vad trist .. här kommer jag hem efter att ha varit borta mindre än 48 timmar och denna spännande NYHET är fullständigt bortblåst? Hur gick det??? Vad visade målfotot??? Spänningen var ju oliiiiiidlig?

    SvaraRadera