torsdag 18 mars 2010

Inte undra på att jag är så korkad???

Jag hittade en artikel i Expressen som säger .. Kosten påverkar din koncentration och intelligens.

Där radar man upp 8 saker som behövs för att hålla hjärnan i form och 2 saker som hjärnan helst vill slippa!

Hmm .. ja, vad säger man??

Det har hänt vid ett flertal tillfällen att jag fått kommentarer som hävdat att jag är dum i huvudet eller ovanligt korkad .. suck .. nu verkar det som om det finns anledning till att tro att de hade rätt??

För de här 8 sakerna som jag BORDE skänka till min hjärna i rika mått ... äter jag alldeles för lite av och .... tyvärr .. så måste jag erkänna att jag förmodligen smockar i mig alldeles för mycket av det den inte vill ha.

Men positivt sett så har jag nu en fullgod ursäkt för min vimsiga personlighet och alla misstag jag gör .. jag är egentligen inte SÅ korkad, det är bara det att jag ÄTER HELT FEL!!!

2 kommentarer:

  1. Jag är säker på att det som är så fel - det är jäkligt gott iaf. Livet är en enda radda av prioriteringar och de får man göra själv efter tycke och smak.

    SvaraRadera
  2. Jag börjar känna en viss trygghet i att jag kan skylla allt på min kost!! Nu kan jag ju säga vad som helst .. blir det fel beror det bara på att jag har för mycket smör på mackorna .. ;-D

    SvaraRadera