torsdag 4 februari 2010

Det kan bli SOOOOL i helgen ..

.. och jag längtar, längtar så det är inte sant efter ett aldrig så litet tecken på att vintern kommer att ta slut!

Jag fick ett mail från Nya Zeeland i dag. Där var det högsommar och personen i fråga traskade omkring barbent i en SPETSKLÄNNING!!! Jag ville INTE veta det!! Det känns väldigt orättvist på något sätt och jag vill också arkivera vinterjackan, alla tjocka tröjor och slippa lager på lager på lager.

Suck .. men även om jag hoppas på vår redan i början på mars, så vet jag att det kan ta långt in i maj innan det är aktuellt med spetsklänning. Fast i mitt fall är det väl tveksamt om det någonsin blir det .. för jag har aldrig ägt någon och kommer förmodligen aldrig att göra det heller??

5 kommentarer:

  1. Jag känner mig som om jag bor i en igloo idag.
    Fönstren är översnöade och det fortsätter bara att komma mer.
    Inte heller jag har någon spetsklänning. Skulle nog se ganska rolig ut i en. Men det hindrar inte att man drömmer om sommar och sol. Med getingar och mygg och myror och allt.
    Det känns som himmelriket just nu. =)))

    SvaraRadera
  2. Här hänger isen och snön på ett fullständigt livsfarligt sätt över takkanten. Och det är så enorma snömassor som kommer att rasa ner att det känns som vi riskerar livet varje gång vi går ut .. och det kanske vi gör också???

    Åhhhhh .. vad jag längtar efter den första kaffestunden på farstukvisten .. det känns som om det ALDRIG kommer att inträffa!!!!

    SvaraRadera
  3. Åhh...jag vill också ha sol och vår...och ähum... helst lite annat som hör till;) ....egentligen brukar snö göra mig lite deppig...men i år har jag klarat det rätt bra ...och deeet kan ju inte hålla på i evigheter ....eller?!
    M - som längtar efter alla möjliga vårkänslor;)

    =)))))))))))))

    SvaraRadera
  4. Vi får väl tänka så här: Det dröjer inte så himla länge förrän de får plocka fram långkallingarna och vi flippfloppsarna.

    SvaraRadera
  5. M .. åhh JAAAA .. allt som hör till längtar jag också efter *faller ihop i en liten ledsen hög* .. men den KAN ju inte vara så här JÄMT, eller???????????? Tänk solen mot bar hud, ljummet vatten en sommarkväll, smultron och fågelkvitter ... stöööööön!!

    MAMSELAMSEN ... det är rätta takter!! Snart är det DERAS tur och då hoppas jag att precis det här vintervädret drabbar dom med full kraft!!! *ler lite lagom ondskefullt* :-)

    SvaraRadera