lördag 20 februari 2010

Är straffet i proportion till gärningen??

Jag tycker lika mycket om att skvallra och snacka skit om min nästa som de flesta människor!

Och jag tycker att det är roligt att läsa och förfasa mig över fenomen som Linda Rosing, Carolina Gynning, Anna Book och Carola. Gemensamt för dom alla är att de verkar mer än lovligt naiva och självcentrerade och att de ständigt står till tjänst med den ena vansinnigheten efter den andra.

Linda Rosing lämnar sin 2-månaders baby för att följa med pappan till Ryssland över en helg, kommer hem, bokar en lååång semesterresa utomlands och bestämmer sig för att köpa hund!!

Carolina Gynning anser sig vara tv-producenternas våta dröm och ser sig själv som ung och vacker .. medan jag häpnar över att hon bara är 31 år, det hade jag aldrig kunnat trott? Tänk vad man kan hjälpa tiden på traven med lite skönhetsbehandling!!!

Och Anna Book .. hon bantar och bantar .. hela tiden lika lyckligt över resultatet och hela tiden lika knubbig och glad.

Vem har bestämt att en kändis måste vara intelligent och skärpt??? Räcker det inte att vara begåvad inom något område .. hur många av oss är det??

Carola har ett fadderbarn på 15 år .. hur många av alla upprörda har det??? Vi vet inte hur länge eller hur mycket hon har betalat, vi vet inte vad hon trodde hon betalade för och hon är INTE ansvarig för hur Hoppets Stjärna sköter sin fadderbarnsverksamhet.

Och så låter hon sin son bestämma att de ska ge fadderbarnet en present. Sonen klämmer till med det finaste han kan tänka sig och Carola som inte har en tanke på media eller katastofer eller något annat än att ge en present .. köper parfym?

Jag slår mig för pannan!! Så urbota dumt .. så sanslöst obetänksamt!! LÄR hon sig aldrig något!!

Men vad händer? Svenska folket går bananas .. man vill slå henne hårt, tycker att hon borde få vård för sitt idiotiska och vidriga beteende och kallar henne jävla pajas .. och då begränsade jag mig rejält här.

Vem eller vilka har ett idiotiskt beteende?

Hon gav en gåva som mottagaren inte behövde eller ville ha, som var helt fel och fullständigt korkad i det sammanhang den gavs ... men är svenska folkets dom i proportion till gärningen???????

3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du har rätt angående Carola, men hon kanske borde ha tagit med sig något mer också än Amadeus presentförslag. Det är väl på sätt och vis sött, men precis som du säger otroligt korkat. Sen tycker jag kanske att det är lite märkligt att aftonbladet söker upp killen efter Carola har åkt hem och ställer frågor om vad han tyckte om presenten etc. Att Carola inte hade en tanke på medier då hon åkte till Haiti tror jag inte alls på. Hon var väl medveten, och kanske till och med sökte sig till medierna på egen hand.

    Linda Rosing måste jag dock ta upp angående det du skriver att "räcker det inte med att vara begåvad inom något område"...
    På vilket område är Rosing begåvad undrar jag bara?! Vad exakt har hon gjort för att förtjäna publicitet mer än att vara just korkad och vara så jävla vanligt dumblond som en människa överhuvudtaget kan vara?! Jag mår illa av att sådana som hon existerar på riktigt, och ännu mer illa över att hon ges mediautrymme. USCH!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är lätt att se ner på Linda Rosing .. för som du så riktigt påpekar, hon kan inget, tillför inget och förstår ännu mindre. Men på något sätt tror jag hon tillfredsställer vårt behov av att känna att det finns någon som är mer korkad, gör fler misstag, ser underligare ut och tänker .. hmm ? .. felaktigare än vad vi gör själva?

    Lina Rosings "begåvning" ligger nog i att hon får oss att känna oss smarta, normala och lyckade .. tror jag? ;-)

    SvaraRadera
  3. Linda Rosing är faktiskt helt fenomenal- på att vara jämförelseobjekt, visst har du rätt där , vi behöver någon som hon att jämföra oss med och låta oss framstå som briljanta.

    SvaraRadera